Stickar i grått och drömmer i färg

Det händer inte så mycket på stickfronten just nu. Eller det gör det väl egentligen, men det är inget nytt från förra veckan som jag stickar på. Jag har monogamstickat på min Ramona Cardigan och är nästan klar med kroppen. Den brutna resåren är påbörjad och blir jättefin.

image

Det som är bra med att monogamsticka  är att det händer saker med stickningen,  men det blir lite enformigt och jag skulle vilja ha ett litet projekt vid sidan  av,  men jag har inte riktigt bestämt mig för vad det ska bli. Något till lilltjejens födelsedag dock, troligen ett par sockor. Som jag vill sticka i ett opalgarn jag inte har. Trauminsel. Drömö.

image

Några rutor i 2015-filten har det blivit också. Onsdag-söndag-utställning:

image

MyCapricorner

Kommentera

